Om Manou
Hvem er Manou?
Jeg er først og fremmest en nørd, der elsker at analyse menneskelig adfærd. Jeg er særligt interesseret i, hvordan vi skaber et liv og en adfærd, der får os i mål med vores drømme.
Efter at have studeret menneskelig adfærd i mere end 30 år, har jeg fundet ud af, at det er de samme mekanismer og strategier der gør sig gældende, uanset om vi ønsker personlig eller professionel vækst.
Med en BA i psykologi og en MA i kommunikation -anvender jeg traditionel strategisk og teoretisk viden, som jeg kombinerer med en mere holistisk og spirituel tilgang.
Jeg kalder tilgangen for Spirituel Branding -og det er den mest effektive vej til et professionelt gennembrud, da den er 100% i overensstemmelse med det du drømmer om og det dine kunder længes efter.
Start med online foredraget “Aktiver sjælen i dit brand” lige her (coming up).
Hvordan det hele startede…
Lige siden jeg var barn har jeg følt mig forbundet til naturen og “den spirituelle verden”. Som barn kendte jeg ikke til den spirituelle verden, men jeg vidste, at der fandtes en stemme inde i mig, der var stærkere, klogere og mere modig end jeg selv var.
Da jeg trådte ind i mine teenageår blev min mor clairvoyant og jeg elskede at beskæftige mig med alt, der havde med det okkulte og spirituelle at gøre (der blevet leget en del med ånden i glasset).
Parallelt med min passion for det spirituelle, begav jeg mig på oplevelse indenfor transformation og selvudvikling og begyndte, som 13 årig, at studere psykologi på Ungdomsskolen. Her blev jeg bevidst om, hvordan vi kan forme vores virkelighed med vores tanker -og det var en dybt fascinerende verden at træde ind i.
I forlængelse af psykologien, blev jeg optaget af mode. Vores beklædning kan på samme måde, som vores tanker, påvirke hvordan vi oplever os selv og hvordan verden oplever os. Modens univers forbandt min passion for psykologi, transformation og kommunikation – så sideløbende med studier og arbejde, var jeg i modeverdenen fra jeg var 14 år gammel til midten af 30érne.
Når kriser resulterer i realisering af drømme
I 2010 stod jeg som nyuddannet klar til “den virkelige verden”. Men det var ikke lykken for en kreativ og alternativt tænkende sjæl at arbejde fra 9-17 i en stilling, der var præget af frygt og micro-management, så jeg blev (selvfølgelig) ramt af stress og angst.
Min krise ledte mig heldigvis på rette vej og med en stærk vejledning fra universet og mine åndelige guider, begyndte mine drømme at blive til virkelighed.
I 2015 lavede jeg min TED talk “Are you wearing your future” og i 2017 udgav jeg bogen “Robust Mode”.
I TED talken “Are you wearing your future” giver jeg et indblik i, hvordan vi bevidst kan skabe vores drømmeliv ved at anvende vores beklædning, som manifestations – og brandingværktøj. Du kan se TED talken lige her: https://www.youtube.com/watch?v=1JVRCoebGIQ
I Bogen “Robust Mode” kombinerer jeg de psykologiske aspekter, der er ved beklædning med et bæredygtigt perspektiv. Med andre ord; bogen hjælper modebrands med at skabe modeprodukter, der ikke bare bliver solgt, men som forbrugerne vil elske og gå med i flere årtier.
Nysgerrighed & eksperimenter
Som led i min nysgerrighed og lyst til at mærke alle processer på egen krop, kastede jeg mig i 2016 ud i et omfattende tøjeksperiment, hvor jeg skulle gå med alt mit gemte og glemte tøj i 365 dage.
Eksperimentet udviklede sig senere til bogen “Robust Mode” og blev dækket af landsdækkende medier:
http://politiken.dk/forbrugogliv/art5889313/Manou-har-brugt-sit-gemte-og-glemte-tøj-i-323-dage
Ekspert i branding, forbrugeradfærd og fremtidstrends
Jo mere jeg specialiserede mig indenfor modens psykologi, des flere rakte ud efter mig og min viden.
Det resulterede i utallige artikler, medvirken i Go´Morgen Danmark, interviews, foredrag og forelæsninger.
Efterfølgende har jeg udvidet min rådgivning til at rumme mere end mode, således, at jeg nu tilbyder analyser og udtalelser indenfor forbrugeradfærd, samfundstrends og branding.
Underviser og foredragsholder
I en årrække underviste jeg i fremtidens mode, fremtidens branding, dynamikkerne bag trends og fremtidens forbrugeradfærd, men der manglede noget helt essentielt. Nemlig hele den energetiske side.
I hele mit professionelle liv havde jeg fokuseret på teori og strategier, uden at inddrage den største game-changer af dem alle, nemlig energien -og den spirituelle verden.
Helt konkret oplevede jeg under corona, hvordan flere og flere virksomheder kæmpede med at få hul igennem økonomisk.
Løsningen var at inkludere parametre, som energi og spirituel vejledning i det strategiske arbejde -og resultaterne taler for sig selv; mine kunder “ser lyset”, de føler sig top-motiverede, de bryder gamle tankemønstre og de lader sig guide af noget der er større end dem selv.
Det betyder, at de har sig selv med hele vejen og bliver i stand til at nyde rejsen, istedet for at vente frustreret på resultaterne.
Jeg anbefaler at starte med en Brand Reading, hvis du vil skabe et brand, der er i overensstemmelse med dine værdier, den du er og det du drømmer om.
Spirituel Branding
Udover mit arbejde indenfor traditionel branding, forbrugeradfærd og fremtidstrends, så skriver jeg lige nu på bogen “The Spiritual Laws of Branding”.
Bogens formål er at vise vejen til læserens profesionelle gennembrud ved at kombinere branding med sjæl og spiritualitet.
Følg mig på Instagram @manou_messmann, hvis du er nysgerrig på, hvad den spirituelle branding er i stand til 😉