I forrige uge kreerede jeg to forbruger fakta oversigter. De blev ret geniale, hvis jeg selv skal sige det, pånær det faktum, at det ikke var til at se, hvad der reelt stod. Jeg har derfor lovet at komme med de 10 facts -i læselig form;-) Here they come:
- Forbrugeren er IKKE illoyal! Hele 62% af alle online shoppere er brand loyale.
- Forbrugeren er IKKE en lille ubetydelige brik, men er derimod afgørende for brandets succes.
- Forbrugeren mangler IKKE realistisk sans, når de virker krævende eller forvente. Den moderne forbruger er derimod ekstremt oplyst og bevidst, og ved hvad der reelt er muligt -også i forhold til niveauet af service.
- Forbrugerens adfærd er IKKE utilregnelig. Ved at anvende data, kan du se og forstå forbrugsmønstre tydeligere end nogensinde før.
- For hver klage du får, er der 26 andre kunder, der undlader at klage.
- 35% af forbrugerne undlader at shoppe online, fordi det er vigtigt for dem at mærke produktet først.
- Den gode købsoplevelse deles gennemsnitligt 5 gange.
- Den dårlige købsoplevelse deles gennemsnitligt 9-15 gange.
- Der 5-20% chance for at en NY kunde køber dit produkt.
- Der er 60-70% chance for at en eksisterende kunde køber dit produkt.